Filmy katolicyzm, katolik

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje katolicyzm, katolik. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Bohaterem filmu jest Gabriele Amortha, legendarny włoski ksiądz, który przeprowadził ponad 100 000 egzorcyzmów dla Watykanu. Produkcja ukazuje historię egzorcysty skupiając się na jednej ze spraw uznanych za najbardziej niebezpieczną. Amorth będzie egzorcyzmował chłopca, którego opętało starożytne zło mające dawne powiązania z kościołem. Badając to przerażające nawiedzenie Amorth odkryje wielowiekowy spisek, który Watykan desperacko próbuje utrzymać w tajemnicy.
Światowej sławy historyk i badacz symboli profesor Robert Langdon (Tom Hanks) w środku nocy zostaje wezwany do muzeum Luwru, gdzie, jak się okazuje, miało miejsce tajemnicze morderstwo. Jego ofiarą jest kustosz muzeum, Jacques Saunière, który przed śmiercią pozostawił jako trop kilka zawoalowanych wskazówek i symboli. Podejrzewany o dokonanie tej zbrodni Langdon, którego własne bezpieczeństwo wisi teraz na włosku, z pomocą młodej agentki policji, Sophie Neveu (Audrey Tautou), specjalizującej się w kodach i szyfrach, podejmuje próbę rozwikłania zagadki, której kluczowe elementy kryją się w najsławniejszych obrazach mistrza Leonarda Da Vinci. Trop wiedzie do tajnego stowarzyszenia, którego zadaniem od wieków jest ochrona starożytnej tajemnicy sięgającej swoimi korzeniami 2000 lat wstecz. Duet Langdon-Neveu rusza zatem tropem poszukiwań, który wiedzie przez Paryż, Londyn i Szkocję. Po drodze udaje im się stopniowo łamać kolejne kody, przybliżające dwójkę bohaterów do ujawnienia głęboko skrywanej od wieków tajemnicy.

Dogma

7,0
Opowieść o dwóch aniołach-renegatach Lokim i Bartlebym, którzy za karę zostają zesłani na Ziemię w ludzkiej postaci. Teraz próbują znaleźć lukę w boskim dekrecie, by ponownie powrócić do Nieba.


Film jest fabularnym zapisem dramatycznych wydarzeń z 30 stycznia 1972 roku, kiedy z przedmieść Derry (zamieszkanego w większości przez katolików) w Irlandii Północnej wyruszył pokojowy marsz zorganizowany przez społeczny ruch Civil Rights. Protestujący zamierzali dotrzeć do centrum miasta, gdzie miał odbyć się wiec. Mimo starań organizatorów nie udało się uniknąć starć z brytyjskim wojskiem, w których zginęło 14 osób. To wydarzenie, nazywane dziś Krwawą Niedzielą, stało się punktem zwrotnym w historii wielowiekowego konfliktu między Irlandczykami, którzy w większości są katolikami, a Brytyjczykami, wśród których przeważają protestanci. Po masakrze w Derry, Irlandia Północna stanęła w obliczu wybuchu wojny domowej. Wielu młodych ludzi wstąpiło w szeregi katolickiej organizacji terrorystycznej IRA i protestanckiej UVF, co rozkręciło spiralę przemocy trwającą już 30 lat.
Niewielka ziemska posiadłość gdzieś na Nizinie Padańskiej, stary zagracony dom, a w nim niezwykła rodzina: ślepa matka i jej czworo dzieci - córka (Giulia) oraz trzech synów, z których jeden (Leone) jest upośledzony umysłowo, drugi (Alessandro) cierpi na epilepsję i tylko najstarszy (Augusto) jest dostatecznie normalny i przedsiębiorczy, żeby utrzymać całą rodzinę, prowadząc interesy w pobliskim miasteczku. Pod pozorami normalnego rodzinnego życia (rytuał wspólnych posiłków poprzedzonych modlitwą, wyprawy na cmentarz, gdzie znajduje się grób ojca) kłębią się wrogie instynkty, podłość i nienawiść, wybuchając od czasu do czasu gwałtownymi scenami. Ich prawdziwy sens nie dochodzi tylko do świadomości matki, potulnej bardziej z głupoty, niż dobroci. W głowie Alessandra rodzi się zbrodniczy plan "uzdrowienia" rodziny przez wyeliminowanie tych jej członków, którzy są jedynie ciężarem.
W trzecim filmie z trylogii o rodzinie Corleone Al Pacino ponownie wciela się w rolę autokratycznego przywódcy rodu. Sześćdziesięcioletni Michael Corleone myśli o wyprowadzeniu swej rodziny ze świata zbrodni, a zarazem o znalezieniu właściwego następcy. Wybór pada na porywczego Vincenta (Andy Garcia), ale decyzja ta równie dobrze może przekreślić marzenia o legitymizacji i wciągnąć rodzinę w piekło mafijnej wojny.
Karen i Gene Yorkowie adoptują niemowlę z jednego z sierocińców. Dziewczynka od początku wydaje się dziwna, a każdy kto jej zagraża ginie w tajemniczych wypadkach. W końcu Karen postanawia dowiedzieć się kim byli jej biologiczni rodzice.

Salwador

7,5
Richard Boyle, przeciętny fotoreporter i łowca sensacji wyrusza wraz z przyjacielem, ekscentrycznym DJ-em (James Belushi) do Salvadoru. Odszukuje swą byłą dziewczynę Marię (Elpidia Carrillo). Żeby mieć szansę na wywiezienie jej do USA, niezbędne jest zalegalizowanie ich związku. Widząc sytuację panującą w państwie, reporter znajduje okazję na zrobienie sensacyjnego materiału. Film opowiada o wpływach Stanów Zjednoczonych w Ameryce Łacińskiej.
Dwaj przyjaciele Johnny Boy (Robert De Niro) i Charlie (Harvey Keitel) mieszkają we włoskiej dzielnicy Nowego Jorku. Charlie pragnie, tak jak jego wujek, zostać gangsterem. Jednocześnie chce być dobrym katolikiem. Obiecuje swojej dziewczynie wyprowadzić się z dzielnicy, ale najpierw chce pomóc Johnny'emu w spłacie długu zaciągniętego u lichwiarza Michaela (Richard Romanus). Niebawem nasyła on na nich płatnego zabójcę (Martin Scorsese).
Rok 1665. Miasto Delft, Holandia. Siedemnastoletnia Griet (Scarlett Johansson) zostaje służącą w domu malarza Johannesa Vermeera (Colin Firth). Choć dzieli ich wszystko - pochodzenie, wychowanie, wykształcenie - Vermeer odkrywa w Griet pokrewną duszę, która, tak jak on, ma intuicyjne wyczucie barw i światła. Odsłania więc przed nią tajemniczy świat swoich obrazów. Dla Griet rosnąca zażyłość z jej panem to ogromne niebezpieczeństwo. Na dodatek dziewczyna wpada w oko protektorowi Vermeera, van Ruijvenowi. Zaintrygowany związkiem łączącym malarza ze służącą, van Ruijven zamawia u Vermeera portret Griet, czego efektem będzie jeden z najwspanialszych obrazów, jaki kiedykolwiek powstał. Ale Griet przyjdzie za to drogo zapłacić.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…